die harmonie van teenoorgesteldes

Victor

Pasmore

Kunstenaar

Abstrak

Onlangs

Oorlede

Relatief

Die hartklop van hierdie werk en die gedagte ingeweef in die titel en vorms bemoedig my terwyl ek probeer sin maak van teenoorgesteldes wat oenskynlik nie harmonie kan vind nie.

Hy is gebore in 1908.

Hy het gesterwe in 1998.

Die kunswerk hierbo is onlangs deur Christie’s verkoop vir $5,073.00

Merkwaardig.

Die kunswerk se titel is: ‘The Harmony of Opposites

Miskien was Victor Pasmore ‘n optimistiese dromer?

Miskien was hy ‘n sarkastiese suurknol?

Ek sou graag wou dink dat ons harmonie kan vind in teenoorgesteldes.

Nie ten spyte van teenoorgesteldes nie.

Dit is hoe ons dikwels dink.

Reken.

Bereken.

Swart en wit.

Lig en donker.

Lank en kort.

Mooi en lelik.

Reg en verkeerd.

Ek dink ek het ‘n toets hieroor geskryf.

Iewers.

In Verkenner Laerskool.

Bo en onder.

Heel en stukkend.

Skoon en vuil.

Helder en dof.

Slim en dom.

Positief en negatief.

Hoop en moedloos.

Vrolik en bedruk.

Ek kry die indruk dat die Suid Afrika van die sewentigs waarin ek groot geword het ‘n Suid Afrika van skoon lyne was.

Ek kry die indruk dat nie net die Suid Afrika van die sewentigs so gelyk het nie, maar die wereld van die sewentigs.

‘n Plek waarin alles gekategoriseer kon word.

En beskryf.

En beoordeel.

‘n Plek waarin alles gesorteer kon word.

Soort by soort.

Volgens eienskappe.

Ek kry die indruk dat hierdie ‘n oorwonne wereld was.

Mooi netjies uitgepak.

Ek kry die indruk, hoewel almal dit dalk nie besef nie, dat die gesorteerde netheid van die sewentigs ‘n illusie was.

‘n Skamele poging om beheer te neem oor ‘n werklikheid wat nie werklik beheer kan word nie.

Ek kry die indruk dat teenoorgesteldes dalk nie die enigste manier is om my omgewing en belewenis te beskryf nie.

Bly of hartseer.

Dis nie so plat nie.

Dis ingewikelder.

Ek is bly dat Zuko op 41 ‘n laat-lammetjie vir ons verwag. Ek is bly dat ek kan uitsien daarna dat ek weer van vooraf Pa kan wees. Dat wanneer die eerste drie al groot is en gekom het tot my meerdere, hier nog een gaan wees wie ek kan vorm en voed.

Ek is ook hartseer.

Want ek weet in watter lewe hierdie een en die ander hulle weg sal moet maak. En ek weet dat die wereld-beskouing wat hulle saam met ons gaan oopbreuk soos hulle ouer word nie ‘n gewilde kyk op die lewe is nie en hulle nie noodwendig stomp genoeg sal maak om blind en stom deur die lewe te vreet en verteer en vertrap nie.

En noodwendig sal dit swaar bring.

Ek is hartseer oor die onvermoe.

My eie.

Wat hulle affekteer.

En hulle sin.

Wat hulle sal laat mis.

En midde in die bly en hartseer is ek angstig ook.

Want sal hierdie een gesond gebore word?

Sal enige en almal van hulle bly lewe en ons begrawe of sal ek en Zuko by een van hulle se grafte moet staan?

Sal ek dit kan deurleef?

Ek weet nie.

Ek dink nie so nie.

Bly en hartseer en angstig is nie al nie.

Daar is dankbaar ook.

En verstom.

En verslae.

En hoopvol.

En bevredig.

‘n Bredie van belewenis en emosie in teenstrydige harmonie.

Nie bi-poler nie.

Multi-dimensioneel.

Ek is mal oor my werk.

Regtig versot daarop.

En tog is daar stukke daarvan wat ek verpes.

En ander wat ek bloot geniet.

Asof op ‘n spektrum daar uiteenlopende verskeidenheid te vinde is.

Ek sit vier ure elke dag bykans alleen in ‘n ateljee.

Ek spandeer daai selfde vier ure in intieme verbintenis met derduisende mense.

Die harmonie van teenorrgesteldes.

Miskien is dit iets wat ons kan ontdek?

Hierdie harmonie.

In meer.

As net ons individuele lewens.

In ons samelewing.

Ons saam leef.

Ons gemeen-skap.

Die harmonie van teenoorgesteldes.

Op ‘n kontinent met intense energie voorsienings uitdagings en massiewe geleentheid om te ontdek en te innoveer.

Met desperate stryd om mag en identiteit bespat met diep, betekenisvolle erfenis en tradisie.

Relatief

Oorlede

Lank gelede

Konkreet

Kunstenaar

Lewer kommentaar

